#sendeanlat


Milyonlarca kelime var elbette ama konuşmak istemiyor insan bazen.

Sosyal medyada bir dolu şey okuduk... Hepimiz kızgınlığımızı, üzüntümüzü paylaştık... Bir kez daha belirttik, bağırdık... Kadın cinayetleri politiktir, diye...

Doğduğumuz coğrafyanın hayatımızdaki belirleyiciliği malum... Ve biz bu coğrafyada doğduk... Kadının her geçen gün ötekileştirildiği, örselendiği, engellendiği, öldürüldüğü, taciz edildiği, tecavüz edildiği...

Ve bunun günlük hayatın bir parçası haline geldiği...

Şimdi Özgecan için ağlıyorum kalbim sökülerek...

Elimden bir şey gelmediğinden ağlıyorum... Yumruklarımı sıkıyorum... Dua ediyorum... 

"YAS DEĞİL; İSYAN" olsun istiyorum... İnsanlar birleşsin istiyorum...

Omuz omuza verelim ve birbirimizi koruyalım istiyorum... Çoğalalım ve bu haysiyetsizleri ezelim istiyorum...

Anlat canım kardeşim... Sen susma, sen utanma... Anlat...

Yazamazsın bilirim... Bi tanıdık okur dersin, utanırsın, saklarsın.... Bilirim.. Öyle iyi bilirim ki...
Belki de anlatmayı denedin bi hemcinsine o da suçladı seni, belki bi erkeğe anlatmayı denedin bunu anlamadı... Ama susma kardeşim... 

Kimse yoksa ben varım... Ve bilirim ki bazen konuşmak, birine anlatmak bile bir ışık yakar...

Bu ülkede yaşamak her gün mücadele oldu... Ama o güneş bir gün doğacak...

O zamana kadar sakın eğme başını... Kadın olmak zor... Kadın olmak bir meydan okuma... Sadece hükümetin, devletin, yargının karşında olduğunu sanma... Bazen hemcinsin, erkek arkadaşın, ailen karşında olacak ama sen utanma... 

Eteğin, kazağın, pantolonun, rujun, kahkahan, içtiğin iki duble, eve döndüğün saat, yaşın, okulun, yolun, inançların, dilin, rengin, hayat tarzın, bakışın falan değil yanlış olan... Yanlış olan onların hastalıklı ruhları...

#sendeanlat





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

NEREDE KALMIŞTIK VOL. BİLMEM KAÇ....

Aniden Uyanırsın Bazı Geceler...