okumak güzeldir...

  Kendimi bildim bileli okuyorum. Tavsiye edilen kitaplardan kapağını beğendiğim dergilere, şampuan arkalarından köşe yazılarına... Benim için bahaneye ya da boş zamana gerek yok. Okulda, işte, otobüste, tuvalette, plajda, kahve içerken, çimlerde... her yerde okuyabilirim.

  Bu tutkunun temeli babamdı belli ki... Yüzlerce, belki de binlerce kitabıyla ve hep okuyan haliyle örnek oldu... Gözü gibi baktığı kitaplarını sakınmadı ama henüz küçüksün diyerek de bana yaşıma uygun olanları aldı... Şimdi mi sanırım bu yaşımda onun kitapları kadar kitaplarım var ve tabii ondan bana miras kalanlar...

  Okumayan insanları anlayamayacak kadar da tutkuyla bağlıyım onlara. Okumadan nasıl yaşanır bilemiyorum aslında ve tavsiye ediyorum... Lütfen okuyun...

  Bu alışkanlığı kazanmak için hiçbir yaş geç değil... İşte bir kaç tavsiye;



  - Okumak için herhangi bir şey seçin. Kitap, dergi, gazete...Abartmayın... Bebek adımları iyidir.

  - Başlangıçta günlük 15-20 dk okuyun. Tek bir şartı var bu 15-20 dakikayı sadece kitaba ayırın.
Televizyon, telefon vb olmadan okuyun.

  - Konu sarmadıysa ya da üslubu sevmediyseniz bırakın. Zorlamaya gerek yok.

  - Instagram fotoğrafı gibi bir ortam yaratın. Kahve, kalem, defter, not kağıtları gibi yardımcılar edinin .

  - Hatta sosyal medyada paylaşın. Okuduklarınız hakkında konuşmak oldukça teşvik edicidir.

  - Okumadan önce okuyacağınız kitap hakkında mini bir araştırma da oldukça verimli olabilir ama özetlere bakmak yok ;)

 - Minik bir deftere okumak istediklerinizin listesini yapın ve okudukça yanına tarih atın. Gerçekleşen planlar oldukça keyif veriyor.

  İyi okumalar :)

Yorumlar

  1. kitap okumayı çok severim bende. Düşünüyorum okumasan sanırım hayat bu kadar çekilir olmazdı.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

NEREDE KALMIŞTIK VOL. BİLMEM KAÇ....

Aniden Uyanırsın Bazı Geceler...