Ne okudum - Başucumda Müzik - Kürşat Başar

"Hayat hiç beklenmedik bir anda biten bir şey. İçinizden gelen neyse onu yapı, fazla düşünmeye zaman yok."

Belki de geç kaldım okumak için ama önemli olan bu değil ki...

"Kitapta yazılanların hepsi gerçektir. Ama aynı zamanda hepsi yalandır. Çünkü onu ben yazdım." 


Bu notla başlayan roman 450 sayfa olmasına aldırmadan bir solukta bitti. Sürükleyici bir anlatım ve aşk birleşince bu son kaçınılmazdı zaten.

1950 - 1960 yıllarını kapsayan harika bir dönem romanı karşımızdaki. Tarafların sosyal hayattaki yeri, Türkiye'nin siyasi durumu öyle güzel anlatılmış ki zihinde tüm anlar canlandırılabiliyor....

"Birini sevmek için nedenin yoksa onu gerçekten seviyorsun demektir."

Dönemle ilgilenenlerin aklında soru işaretleri oluşturabilecek kadar detaylı anlatım. İşte tam da bu sebeple Dışişleri Bakanı ile Dışişleri diplomatının eşi arasında geçen hikaye bir anda dönemin bakanı Fatih Rüştü Zorlu ile Vesamet Kutlu arasında çıkan aşk söylentilerini akla getiriyor. Yazar bu konuyla ilgili açıklamayı aslında en başında yapıyor zaten... Hepsi gerçek, hepsi kurgu...

"Aslında her şeye anlam veren zamandır."

Gencecik bir kadının aşkla büyüdüğü hayatını birinci tekil şahsın ağzından okurken yazarın ustalığı ve gözlem yeteneği hayranlık uyandırıyor... Kararlı, cesur ve aşık bir kadının aklında, yüreğinde dolanıyorsunuz adeta...

"Öyle şeyler vardır ki görürüz ama gördüğümüzün farkına varmayız. Eğer gerçekten de hayatta mucizeler varsa mutlaka gördüğümüz ama gördüğümüzü anlayamadığımız şeylerin arasındadır."






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

NEREDE KALMIŞTIK VOL. BİLMEM KAÇ....

Aniden Uyanırsın Bazı Geceler...